ראש המל"ל: "לא עושים מו"מ עם אויב שנשבענו למחוק"

    פנחס בן זיו No Comments on ראש המל"ל: "לא עושים מו"מ עם אויב שנשבענו למחוק"

    ראש המל"ל ערך מסיבת עיתונאים והודה בטעותם של גורמי ההערכה. "האמנו שהחמאס למד את לקח שומר חומות". על מטרות המלחמה: "לא יהיה בעזה חמאס שליט ריבון אחרי הקרב". על הגזרה הצפונית: "אנחנו מקווים שחיזבאללה לא יביא להשמדת לבנון, כי לא יהיה פחות מזה אם יתקפו משם" | צפו בהצהרה המלאה

    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המל"ל צחי הנגבי ערך הערב מסיבת עיתונאים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". במהלך דבריו, עומת הנגבי עם ציטוט שלו כשבוע לפני המתקפה בו הוא טען כי חמאס "מרוסן ומורתע ל-15 שנים נוספות". בתגובה לכך ענה ראש המל"ל: "טעינו".

    "אפתח במילים אישיות. אנחנו אומה חזקה ואיתנה. מדינת היהודים ספגה מכה קשה מנשוא, אלפי משפחות שבורות ובוכיות נטרפות מדאגה מכאב. גם בתוך לשכתי החיילת שעובדת איבדה את בן זוגה. אני יודע שגם הפעם נעשה את מה שנדרש מאיתנו לצאת לקרב ולנצח בו. זה מה שהציבור מצפה מההנגה. אנחנו רואים את אחוזי ההתנדבות של החברה, גם כשהדמעות זולגות, המוכנות שלה להקרבה לא התפוגגה", אמר הנגבי בפתח דבריו.

    במסגרת שאלות העיתונאים אומת הנגבי עם ציטוט שלו, כאשר טען כשבוע לפני המלחמה כי "למעלה משנתיים לא היה ירי יזום מעזה. חמאס מאוד מאוד מרוסן ומבין את המשמעות של ההתרסה. הוא מורתע ל-15 שנים נוספות".

    בתגובה לציטוט אמר ראש המל"ל: "קודם כל זאת טעות שלי, והיא משקפת את הטעות של כל גורמי הערכה שנים רבות, אבל ביתר שאת בתקופה האחרונה שבה אכן האמנו שהחמאס למד את לקח שומר חומות שבו הוכה מכה נחושה. ראינו גם ביטוי לטעות הזאת בשלושה מבצעים שצה"ל יזם בלית ברירה לאחר שהג'יהאד האסלאמי אתגר אותנו – חגורה שחורה, עלות השחר ושוב לאחרונה במגן וחץ.

    "נאלצנו לערוף את כל הנהגתו של הג'יהאד, הם זעקו לחמאס להציל אותם והחמאס החליט לא להיכנס למערכה. זוהי אחת הסיבות שחשבנו שהם מבינים. לא קיבלתי שום אזהרה מהמודיעין המצרי. באותו הלילה, שעתיים וחצי קודם לכן הגיעו אינדיקציות שונות, גם השב"כ וגם הצבא העריכו שאין מדובר במה שספגנו כולנו. הנושאים יתבררו. לא יהיה בעזה חמאס שליט ריבון אחרי הקרב. זה יעד שאפתני שלא הוצב".

    לגבי מו"מ אפשרי עם חמאס אמר הנגבי כי "אני לא יכול לומר שיש משא ומתן, כי לא ניתן לקיים מו"מ עם אויב שאנחנו רוצים למחוק". לדבריו, "אנחנו מחויבים לשבויים ולנעדרים. צריך קודם כל לנסות ולהבין את הנתון הבסיסי ביותר: איפה הילדים, הבנים, הבנות, ההורים. אנחנו מנסים לעשות את זה בתנאי קרב, תוך שהאויב עושה מניפולציה מרושעת שהיא כשלעצמה פשע מלחמה".

    על האיום הצפוני אמר כי "המטרה שלנו היא לא להישאב למערכה דו זירתית, ולכן הגדרנו מיקוד בדרום כיעד עיקרי. לא היה אף יום שבו לא היה ניסיון להרוג ישראלים מהצפון. העברנו מסרים פומבית ואני חושב שהם נקלטו. למדנו להיות צנועים בהערכת האויב כי יכולה להיות תופעה של הונאה, ראינו את זה בדרום. לכן החליט רה"מ לגייס את כוחות המילואים בהיקף הגדול ביותר האפשרי. אנחנו מקווים שחיזבאללה לא יביא להשמדת לבנון כי לא יהיה פחות מזה אם יתקפו משם".

    ראש המל"ל אישר כי מספר החטופים עומד על בין 150 ל-200. "יש כמה וכמה דברים ששמענו בתקשורת וניסינו לברר אם זה מייצג פעילות כזו או אחרת. כמו למשל הקטטרים. אנחנו מחויבים לשבויים והנעדרים מנסים לעשות את זה בתנאי קרב תוך שהאויב עושה מניפולציה מרושעת. אנחנו רגילים לזה כבר תשע שנים. הם לא מנדבים מידע. אנחנו מחויבים לנושא הזה. שלחנו אנשים אל שדה הקרב ואל העוטף ובוודאי שלא נוותר עד שנוכל להעלות מה עלה בגורלם ולנסות ככל הניתן להשיב אותם".

    על האפשרות שחיזבאללה יצטרף ללחימה: "למדנו להיות צנועים בהערכת האויב. גויסו מאות אלפי אנשי מילואים על מנת להיות מוכנים לכל אפשרות ותרחיש, כולל של פתיחת מערכה בצפון".



    0 תגובות